lundi 30 avril 2018

Renart médecin - Morant punit Renart




Puis, il dit au moineau :
A


donques a dit au moisnel :
« Seigneur, tous mes remerciements !
Vous m'avez bel et bien rendu service,
j'ai retrouvé toute ma force et mon agilité.
Je suis prêt et dispos à vous venger
de Renart à qui vous en voulez tant.
Il payera très cher le malheur
qu'il vous a causé, sachez-le bien. »
Drouin se dresse sur ses pattes
en l'entendant dire ça,
et lui répond posément :
« Mon cher ami, voilà qui est bien parlé.
Je n'ai besoin de rien d'autre au monde
que d'être vengé de lui.
Je pars à sa recherche sur-le-champ,
attendez-moi ici
le temps que je le trouve,
surtout, ne vous éloignez pas
avant mon retour.
Assez parler maintenant,
je vais directement à sa tanière
et j'essaye de le ramener ici. »
Morant répond : « Si tu y arrives,
je me chargerai du reste. »
Drouin s'en va, tandis que Morant se cache.
Il s'envole par un essart
droit sur le château de Renart,
car il sait très bien où c'est.
Drouin, qui ne redoute rien,
s'arrête devant sa porte,
puis regarde par un trou
et voit Renart, le mal incarné,
couché à même le sol.
Il s'écrie aussi fort que possible :
« Renart, viens donc me tuer !
Viens me saisir et m'étrangler !
Je ne bougerai pas d'ici,
fais vite, viens me croquer !
Je suis rongé par le chagrin,
délivre-moi de ce monde,
car depuis que tu as occis mes enfants,
je n'ai plus goût à la vie. »
Renart, tranquillement allongé
en train de se reposer,
entend tout d'un coup Drouin lui criant
de venir le manger là-dehors.
Il bondit hors de son trou,
le repère et se précipite sur lui,
mais Drouin fait peu de cas de son empressement,
car il n'est pas encore prêt à mourir.
Il s'enfuit un peu plus loin,
puis se pose à nouveau.
« Fi donc ! fait Renart, petit voyou,
tu fuis, tu n'oses donc pas m'attendre.
Crois-tu vraiment que je veuille te prendre ?
Par saint Simon,
je veux juste jouer avec toi,
je ne veux pas plus te toucher
que de m'arracher l’œil
ou le crever.
Je ne veux pas t'embêter,
je ne veux que ton bien,
viens donc t'asseoir en bas
et te reposer à côté de moi.
Crois-moi, je ne te ferai rien du tout,
je n'essayerai même pas de t'attraper,
il ne t'arrivera aucun mal.
— Au contraire, jure-moi que tu le feras,
fait Drouin, viens donc à moi,
je ne bougerai pas d'ici.
Je m'en veux de m'être échappé,
je jure sur ma tête que je ne partirai pas. »
Renart a tellement envie
de lui mettre la main dessus,
qu'il est persuadé qu'il dit la vérité.
Il court vers lui et se jette dessus,
mais Drouin fait un petit bond sur le côté
tranquillement et sans effort,
puis s'envole vers le buisson.
Il se pose et dit : « Ma foi,
je ne bougerai plus d'ici,
car c'est là que je veux mourir. »
Renart a tellement envie
de le prendre
qu'il ne peut se contenir,
alors il lui court après au galop,
mais, Morant, qui était caché,
jailli du buisson,
fonce sur lui
et l'attaque.
Quand Renart le voit, il comprend
qu'il s'est fait avoir, et tourne aussitôt les talons.
Mais, le mâtin le saisit à pleines dents
à travers la croupe, et tire de toutes ses forces.
Renart parvient à se dégager et s'échapper,
mais Morant le rattrape et le saisit
par la cuisse, sans faire semblant,
puis le balance par terre
et lui monte sur le ventre.
Il le tire et le secoue avec sa gueule,
lui arrache un lambeau de peau
qui fait plus de trois doigts de large.
Renart souffre le martyre,
il se débat mais ne peut rien y faire,
car Morant le tient fermement
avec ses dents bien plantées dans son dos.
Renart se passerait bien d'un tel hôte,
mais, impossible de s'en débarrasser,
tandis que l'autre lui déchire la peau.
Il le mord et le secoue
jusqu'à ce que Renart ne bouge plus,
et le laisse pour mort.
Et voici Drouin arriver tout joyeux
devant Morant :
« Comment ça s'est passé, demande-t-il ?
— Très bien, répond Morant, n'ayez aucune crainte,
je crois qu'il n'a plus envie de manger,
je l'ai mis en pièces à coups de dents,
il n'est pas prêt à s'en remettre.
S'il en réchappe, ce ne peut être
qu'avec l'aide du Diable, soyez-en sûr.
Mais, il ne s'en tirera certainement pas,
car j'ai si bien battu ce misérable
qu'il sera mal en point pour toujours.
Il ne se remettra plus jamais debout,
après la volée qu'il vient de prendre. »
Drouin dit : « Voilà qui me réjouit,
nous sommes donc quittes. »
À ces mots, Morant décide de partir
et chacun se dit adieu
dans la bonne humeur.

21916



21920



21924



21928



21932



21936



21940



21944



21948



21952



21956



21960



21964



21968



21972



21976



21980



21984



21988



21992



21996



22000



22004



22008



22012



22016



22020



22024



22028



22032



22036



22040



22044
 « Sire, fait il, vostre merci !
Vos m'avez bel et bien servi
Tant q'ai le cors fort et legier.
Or sui tot prest de vos vengier
De Renart dont vos pleingniez si.
Il comparra par tans l'anui
Que il vos a fait, ce sachiez. »
Et Droïn s'est levez em piez
Si tost con il l'a entendu,
Doucement li a respondu :
« Biaux douz amis, vos dites bien.
Ne me faudroit el monde rien,
Se vengiez estoie de lui.
Je m'en vois, or m'atendez ci ;
S'irai savoir et esprouver
Ou je le porroie trouver.
Et gardez que ne vos movez
Jusque a tant que vos me verrez.
Je m'en irai a son recet
Trestout belement et sanz plet,
Si l'amenrai ça, se je puis. »
Dist Marant : « Se tenir le puis,
Je n'en prandroie nule chose. »
Droïn s'en va, cil se repose ;
Si s'en vole par .I. essart
Droitement au chastel Renart,
Qar il le savoit mout tres bien.
Droïn qui nel doute de rien
S'en est venuz devant son huis,
Si regarde par .I. pertuis
Et vit Renart qui se gisoit.
Et cil qui mout de mal savoit
S'escrie quant qu'il pot crïer :
« Renart, et qar me vien tuer,
Vien tost a moi et si m'estrangle !
Je ne me movré de cest angle,
Fai tost et si me vien mengier !
De duel cuit ge bien esragier,
Vien, si delivre cest païs,
Quant tu as mes enfans ocis,
Qar certes ne quier vivre mes. »
Renart se gisoit tout en pes,
Moult eaise se reposoit,
Quant oï Droïn qui crioit
Que il l'alast mengier la fors.
Trestout maintenant sailli hors,
Ou qu'il voit Droïn, si li cort,
Mes n'ot cure de tel acort,
Qu'il ne volt pas encor morir.
.I. petit a pris a fouïr
Et puis aprés se rest assis.
« Fi, fet Renart, mauvez chaitis,
Tu fuiz, si ne m'oses atendre.
Cuides tu que te voille prandre ?
Par la foi que doi saint Simon,
Je ne me fis se jouer non,
Que je ne bee a toi touchier
Plus que me vodroie sachier
Mon oil de ma teste et crever.
Ne te voudroie je grever
Ne ne te voil certes nul mal,
Et car te sié ci en cest val,
Si te repose delez moi ;
Ne te voil nul mal par ma foi.
Certes je ne te prandré pas
Ne ja par moi mal n'i avras.
— Si feras par l'ame de toi,
Fait Droïn, vien en aprés moi,
Qar je ne me movré d'ici.
Ce poise moi quant je foï,
Par m'ame n'irai en avant. »
Et Renart qui va desirrant
Et covoitant lui a avoir
Si cuide bien qu'il die voir.
Cil li corut et cil li saut
Et Droïn fist .I. petit saut
Tot coiement et sanz tençon,
Tant qu'il vint dedenz le buisson.
Adont s'asist et dist : « Par foi,
De ci ne me movré por toi,
C'ileques voil ge mourir. »
Renart qui fu en grant desir
De lui prendre et entalentez
Mout en avoit grant volentez,
Si li est coru les galoz.
Mes Morant qui estoit repoz
Si est hors du buisson sailliz.
Par lui fu Renart assailliz,
Si li cort sus plus tost qu'il pot.
Quant Renart l'a veü, por sot
Se tint, si torne le talon.
Le mastin le prant au crepon,
As denz le prent et tire et sache.
Renart s'estort, si li eschape,
Et cil cort aprés, si le prent
Par la cuisse qu'il ne mesprent,
Et tantost a terre le lance,
Si li est montez sor la pance.
As denz le houcepine et sache ;
Tel corroie du dos li sache
Qui plus de .III. doie ot de lé.
Es vos Renart bien adoulé
Et corouciez si n'en pot mes.
Et Morant le tint si de pres
C'onques les denz de son dos n'oste.
Renart n'eüst soing de tel oste,
Mes il ne s'em pot escondire,
Durement la char li descire.
Tant le sache et tire et mort
Que il l'avoit lessié por mort ;
Par anui l'a Morant lessié.
Es vos Droïn tout eslessié,
Si est devant Morant venu.
« Conment, fet il, t'est avenu ?
— Bien, dist Morant, n'en doutez ja,
Je cuit ja mes ne mengera ;
Tant l'ai a mes denz desachié
Que bien sai qu'il est meheingnié.
S'il eschape, n'en doutez mie,
Diable avra en aïe.
Certes n'en eschapera pas,
Qar je l'ai tant batu li las
Que ja mes loiaux ne sera,
Ne ja mes sor piez n'estera,
Trop a en males mains esté. »
Dist Droïn : « Ce me vient a gré,
Bien m'as rendu ce que t'ai fet. »
A icest mot Morant s'en vet,
S'a li .I. l'autre conmandé
Mout debonerement a Dé.
Comment Renart fut empereur Ce est la branche Renart coment il fu Empereres (30)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire