samedi 6 novembre 2010

Primaut et les harengs - Renart battu




Quand Primaut entend ces menaces,
Q


uant Primaut s'oï menacier,
il ressent en lui une grande colère.
Il le prend par l'encolure
comme s'il était sans grande valeur,
le fait tomber par terre,
lui marche sur le ventre,
et lui foule la panse lourdement.
Renart est alors en grand péril.
Il a très grand-peur de mourir.
Primaut commence à frapper
durement, il ne fait pas semblant.
Alors faiblement, Renart lui demande
grâce au nom de Dieu;
il pourrait même se confesser à Dieu
car il ne lui a jamais rien fait de mal.
Primaut est pris d'une grande pitié
quand il l'entend crier grâce,
et n'a plus envie de le piétiner.
Il se repend beaucoup pour ce qu'il lui a fait :
« Renart, fait-il, écoutez-moi,
vous m'avez mis dans une bien mauvaise situation.
Vous m'avez fait maltraiter par ce paysan. »
Renart lui dit : « Par saint Simon,
Noble le lion le saura. »
Alors Primaut lui répond vivement :
« Acceptez dès maintenant mes excuses. »
Renart ne demande rien d'autre.
« Ah, Primaut, fait-il, j'accepte volontiers
qu'un accord soit trouvé.
— Renart, répond Primaut, il me tarde
que cela soit fait tout de suite.
— Venez donc vite dans ce bois,
et prêtez-moi serment.
— Bien volontiers, que Dieu me pardonne,
fait Primaut, et de bonne grâce
car votre amitié m'est très chère. »


4148



4152



4156



4160



4164



4168



4172



4176



4180
Si n'ot en lui que coroucier.
Par la cheveçaille l'a pris
Conme cil qui est de grant pris,
Contre terre l'a trebuchié,
Sor le ventre li a marchié,
Durement li fole la pance.
Or est Renart en grant balance :
Mout a grant peor de morir.
Et Primaut conmence a ferir
Durement qui ne se faint mie.
Et Renart doucement li prie
Merci por Dieu et por son non ;
Si li doint Diex confession
Que onques riens ne li forfist.
A Primaut grant pitié en prist
Quant l'a oï merci crïer,
N'a talent de lui plus foler.
De ce qu'a fet mout se repent :
« Renart, fet il, a moi entent,
Tu m'as fet mout mal atorner.
Au vilain m'as fet mal mener. »
Renart li dist : « Par saint Simon,
Ce savra Noble le lion. »
Et Primaut dist isnelement :
« Tenez m'amende vistement. »
Renart ne volt autre riens nee.
« Ha ! Primaut, fet il, mout m'agree
Que l'acordance sera fete.
— Renart, fet Primaut, mout me hete
Qu'el sera faite demanois.
— Or en venez tost en cel bois,
Si m'en fetes .I. serement.
— Mout volentiers, se Diex m'ament,
Fet Primaut, et a bele chierre,
Que vostre amor ai je mout chierre, »
Comment Renart et Primaut vendirent les vêtements au prêtre contre un oison Si conme Renart et Primaut vendirent les vestemenz au prestre por un oyson (8)
Notes de traduction (afficher)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire